محرومیت یعنی انتظارات مردم یک محله مشهد، آسفالت معابر باشد و پروانه ساختمانی، پارک کوچکی برای بازی بچه ها و پلاکی که بتوانند آدرس بدهند! اینجا کلاته برفی است. 

فیلم| روایت دردناک ساکنان  محله کلاته برفی مشهد/ این کلاته، برفی نیست!

به گزارش قدس خراسان، در نخستین قسمت از سلسله گزارش‌های روایت محله، وارد شاهنامه ۱۸ می‌شویم تا چند ساعتی را در کنار ساکنان کلاته برفی، چهره به چهره مشکلات را بشنویم و پیگیری کنیم.

در گذشته به دلیل اینکه منطقه کلاته برفی و زمین‌های کشاورزی آن زیر کشت پنبه بوده است و به دلیل اینکه شهر توس از منطقه کلاته برفی پایین‌تر است، از فاصله دور زمین به رنگ سفید بوده که در گویش محلی به آن کلاته (بلندی، نقطه مرتفع) برفی گفته می‌شده است. 

این محله که از بزرگ‌ترین محله‌های بولوار شاهنامه است  از شاهنامه ۱۶ تا ۳۸ که متصل به بولوار شاهنامه است تا سمت غربی محله که به روستای شمس‌آباد متصل می‌شود، وسعت دارد. کلاته برفی که در گذشته به تنهایی یک محله مستقل بود طی چند سال اخیر در تقسیمات شهری در کنار محلات اکبرآباد، حاجی‌آباد و مهدی‌آباد قرار گرفت و همه این محلات که پیشتر شورای اجتماعی مستقل داشتند حالا تحت نظر یک شورا، کلاته برفی نامیده می‌شوند.

باور آنچه در این محله دیدیم و از اهالی شنیدیم سخت است، اما واقعیت دارد؛  انتظارات مردم این محله محروم آسفالت معابر است و پروانه ساختمانی، پارک کوچکی برای بازی بچه ها و پلاکی که بتوانند آدرس بدهند!

آنچه در فیلم زیر می‌بینید بخشی از این مشکلات است.

خبرنگار: معصومه مومنیان 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.